Beste vrienden van Legacy,

Misschien vertel ik je niets nieuws maar vandaag ben ik aangenaam verrast nadat ik me in Transkribus heb verdiept.

Probeer je oude, van de middeleeuwen tot de 20ste eeuw, handgeschreven teksten te ontcijferen? Er is een makkelijker weg met behulp van een computerprogramma, Transkribus genaamd. Transkribus zet de oude handgeschreven of gedrukte teksten om in een leesbaar lettertype

Hier is de URL van de website (alles is in het Engels hetgeen voor een enkeling misschien lastig is). Om het programma te kunnen downloaden moet je je aanmelden en daarna inloggen.
https://transkribus.eu/Transkribus/

Ik ben er nog maar een paar uur mee in de weer geweest en ik ben razend enthousiast.

Groet,
--

Dirk JW Detmar

phone: +55 86 981254397
address: R. Lincoln F. Guimarães, 120
Cond. São Cristovão Park, blc. Orquídea, apt. 203
Santa Isabel, CEP: 64053-240
Teresina, Piauí, Brasil

web: djw-detmar.nl/wordpress <http://djw-detmar.nl/wordpress>
email: dirk.det...@djw-detmar.nl <mailto:dirk.det...@djw-detmar.nl>