Hallo Karel,

Dat is heel eenvoudig te doen. Bij deze de door jou verwachte barbatruc.

Open de persoonsgegevens van een individuele persoon. Dat ziet er standaard uit als in het voorbeeld hieronder :

Op de onderste regel, die voor de invulvakjes het woord "/Begraven/" bevat klik je op het plusteken dat zich meteen rechts bevindt naast de plaats (gemeente) waar de betrokkene is begraven. In het afgebeelde plaatje zijn de velden van datum en plaats van begraven toevallig blanco. Het gaat bij jouw vraag dus niet om de "*+*" naast "57'', maar de "*+*" die daar precies onder te vinden is.

Bij het aanklikken van die "*+*", krijg een kleine pop-up met 5 opties, waarvan de voorlaatste het woord "/Gecremeerd/" vermeldt. Klik met de muis op dat woord, en dan zie meteen een vinkje verschijnen die die keuze bevestigt en tegelijk links op het scherm het woord "/Begraven/" automatisch vervangen worden door "/Gecremeerd/". Mocht achteraf blijken dat de betrokkene toch wel begraven en helemaal niet gecremeerd is, dans kun je er met het ontvinken van die status gewoon weer "/Begraven/'' van maken.

De andere vier opties zijn te gebruiken voor het aanbrengen van meer details rondom de teraardebestelling of de crematie van de overledene, bij voorbeeld voor details over een herbegrafenis, een specfiek grafnummer, een columbarium, of een relevante foto ...

Veel succes ermee, dit gaat je echt wel uit de brand helpen.

Beste groeten en alvast fijne feestdagen,

Petrus Kerstens