*Kisa cevap, belki [1] adresindeki kernel boot edebilir. Uzun cevap...*

Açıkcası bu kaynağı bende gördüm. Denemedim. Bu çekirdeği x86 üzerinde
derleyip BCM3383 üzerinde koşturabilir miyim sizce? Yoksa 3383 üzerinde mi
derlenmesi gerekir?

* Salt boot etmek icin [1] adresindeki kernel is gormese bile benzer baska
bir makinenin Linux'u ve uygun bir dosya sistemi boot edilebilir. Mesela
[2] adresinde sizin makinenizi andiran bir boot log var. (Islemci kod
numarasindaki '9' fazladan/yanlislikla yazilmis olabilir gibi geldi)
Dolayisi ile herhangi bir MIPS 4K imaji boot edilebilir ama NAND memory'e
erisim olabilecegini sanmiyorum.*

Bunu deneyeceğim. Diğer taraftan Embedian (embedded debian) projesi uzun
süre önce rafa kaldırılmış. Embedian gibi başka projeler varmıdır acaba
devam eden?

*Buna ek olarak, eminim broadcom'un bu canavarin calismasi icin koydugu
tonlarca 'binary' firmware vardir ve baska bir kernel ile calismayacaklari
neredeyse kesin gibi...*

Broadcom'un sitesinde en ufak bir emare göremedim, topluluk referansı
dahil. Belki bu konuda uğraşmış birileri bana bir başlangıç noktası
sunabilir.

*Bir diger cozum kendi icindeki imaja login olmak olabilir, mesela [3]
adresindeki benzer bir sekilde elinizdeki modemin UART/serial RX/TX pinleri
bulunduktan sonra seri port uzerinden konsola erisilebilir. Bootloader
icinden boot parametrelerine erisim sansiniz olursa 'init=/bin/sh'
parametresi ekleyerek login olmadan sisteme girebilirsiniz.*

Cihazda 2 tane kernel var. Biri EPROM OTM kısmına (one time programming)
yüklenmiş ve 2 saniyelik bir menü sunuyor. Bu kernel'in sağladığı arabirime
düşünce (kernel'a parametre geçilemiyor, basit bir menü sistemi yapmışlar.
Ekteki dosyadan görülebilir) TFTP'den imaj boot etme veya yazma imkanı
veriyor. 2 sn içinde bir işlem yapılmazsa cihaz 2. imaj'dan (orjinal modem
imajı) devam ediyor ve herhangi bir arabirim sunmuyor, sürekli kablo
frekanslarını tarıyor (Ctrl+C ile de kırılmıyor) Belki bir şekilde bu
programı kırabilirsem kabuğa düşebilirim.

*Ilk soylenmesi gerekeni son soyluyorum galiba ama cihaza port taramasi
yaptiniz mi? SSH ya da telnet calisir durumdaysa hdyra/ncrack ile sifresini
kirmayi deneyebilirsiniz. 4-5 haneli sifreleri denemek cok kisa
surecektir...*

Bu arada bu konsola UART üzerinde ulaşıyorum. Cihazda hali hazırda çalışan
bir telnet sunucusu var fakat birkaç denemede ban'lıyor ve cihazı yeniden
başlatmak gerekiyor.

*Özgür Koca*

<http://www.tankado.com/>
<http://www.tankado.com/acik-kaynak/raspberry-pi-board/>
<https://github.com/enseitankado>  <https://www.instagram.com/ozgur0koca/>
<https://www.linkedin.com/in/%C3%B6zg%C3%BCr-koca-287ba534/>
<https://tr.pinterest.com/ozgurkocaandroi/>
<https://twitter.com/OzgurKoca2>

<http://www.facebook.com/zerostoheroes/>

> [...]
> yaptiniz mi? SSH ya da telnet calisir durumdaysa hdyra/ncrack ile sifresini
> kirmayi deneyebilirsiniz. 4-5 haneli sifreleri denemek cok kisa

Virüs
bulunmuyor. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>