בהנגשת כנס אוגוסט פינגווין 2010 לאנשים עם מוגבלויות, זכיתי לשיתוף פעולה
        מאנשים רבים וכאן המקום להגיד לכולם תודה.

        ארגון "בקול", באמצעות דברת נוטמן, העמיד לרשותי מערכת FM עבור
        כבדי שמיעה.
        התנאים היו כאלה שאיפשרו ביטול ברגע האחרון וללא קנס במידה ולא
        יבואו כבדי
        שמיעה לכנס, מה שקרה במציאות.
        כמו כן, יצר הארגון, באמצעות מאיה לזינגר, קשר ביני ובין קלדניות.

        מירי ישראל הקלידה את הנאמר בהרצאות ועשתה עבודה טובה.
        הקלדניות טלי פרדקין ואסנת צרפתי הסכימו להיות גיבוי למקרה שמירי
        תיאלץ
        לבטל ברגע האחרון, מה שלמזלנו לא קרה.

        ממכון וייצמן זכיתי לכל שיתוף הפעולה שהיה דרוש לי - רותי שהרבני
        קישרה
        אותי עם יבגני פישגנג.
        יבגני פישגנג מצידו קיבל בסבלנות את כל בלבולי המוח שלי.  עשינו
        סיור מקדים
        באולם.  תיאמתי איתו נגישות למפלס התחתון עבור מישהו בכסא גלגלים.
         יום
        לפני הכנס תיאמתי איתו שינויים בתוכניות.  בבוקר הכנס הוא הזדרז
        להביא לי
        שולחן למקום המוסכם, כך שברגע שההרצאות התחילו, הקלדנית יכלה כבר
        להתחיל
        לעבוד.

        ליאור קפלן סייע בידי איפה שעזרתו היתה דרושה ויכל לעזור.  אני
        מקווה שלא
        העמסתי עליו יותר מדי בבקשות העזרה ממנו.
        רם-און אגמון סייע בגיוס אגרסיבי של מתנדבים לליווי עוורים כשלא
        הצלחתי
        בעצמי למצוא כאלה.
        שלומי פיש ומשה נחמיאס התנדבו ללוות עוורת שבאה לכנס.
        עמית ארונוביץ' התנדב לסייר באולם במידה ויתעורר הצורך בבירור
        פרטים
        נוספים.  בסופו של דבר לא הייתי צריך להעזר בו.

        עדו קנר סייע בהכנת הקלדניות ע"י כך ששלח לי את ההרצאה שלו בקובץ
        לפני
        הכנס.  הוצאתי מההרצאה רשימת מונחים והעברתי את הרשימה לקלדניות
        כדי שיכירו
        אותם.

        דבר אחד העיב על הצלחת המאמץ להנגיש את הכנס לאנשים עם מוגבלויות:
         לא
        התאפשר לנו בסופו של דבר להשתמש ב-IRC להזרמת תמליל ההרצאות בזמן
        אמת לכל
        המעוניינים.  אבל זה ממילא היה במעמד של Nice to have, כך שזה לא
        היה אסון
        גדול.  עם זאת, בהכנות כדי לאפשר שימוש ב-IRC היו מעורבים אנשים
        רבים.  אני
        מקווה שבאוגוסט פינגווין 2011 כבר נוכל לקטוף את פירות המאמץ הזה.

        מכיוון שלא התעסקתי כמעט עם רשתות אלחוטיות, נזקקתי להדרכה בדברים
        בסיסיים.
        ג'פרי מנדלסון ובמיוחד שרה פינק מרשימת התפוצה Linux-IL הדריכו
        אותי בנבכי
        ה-WiFi.  הגדיל לעשות תום גורן שנתן לי בחינם כרטיס PC Card אלחוטי
        שמתאים
        ללאפטופ שלי.

        לאחר שהצלחתי להשמיש את הכרטיס האלחוטי בלאפטופ שלי, היה צורך
        לבחור
        בטכנולוגיה מתאימה להזרמת תמליל ההרצאות.  אחרי ההחלטה ללכת על
        IRC, היה גם
        צורך לבחור בתוכנת קליינט מתאימה.  הנושא זכה להתעניינות, דיון
        ועצות
        ברשימת התפוצה discussi...@hamakor.org.il.  אני מודה למשתתפים
        הבאים על
        עצותיהם ועזרתם (השמות מסודרים לפי סדר א"ב של השם הפרטי):
        אורון פלד, מיטל בורבין, משה נחמיאס, נדב הראל, עירא אברמוב, צפריר
        כהן,
        שחר ריינדל, ותומר כהן.

        אני מתכבד לסיים בהתנצלות בפני כל מי ששכחתי אותו בהבעת התודה
        דלעיל.

        --- עומר זק

--
Delay is the deadliest form of denial.    C. Northcote Parkinson
My own blog is at http://www.zak.co.il/tddpirate/

My opinions, as expressed in this E-mail message, are mine alone.
They do not represent the official policy of any organization with which
I may be affiliated in any way.
WARNING TO SPAMMERS:  at http://www.zak.co.il/spamwarning.html