Herkese merhabalar,
Ubuntu 9.04 e kaynak koddan Mysql kurmaya çalışıyorum.
Mysql in kendi sitesinden mysql-5.1.36.tar.gz paketini /usr/local/src
dizinine indirdim ve konsoldan super user olarak sırasıyla;

r...@ls# groupadd mysql
r...@ls# useradd -g mysql mysql
r...@ls# cd /usr/local/src
r...@ls:/usr/local/src# tar zxvf mysql-5.1.36.tar.gz
(bu komuttan sonra aldığım ekran çıktısı bknz:
http://pastebin.com/m6f9bef0b)
r...@ls:/usr/local/src# cd mysql-5.1.36
r...@ls:/usr/local/src/mysql-5.1.36#
r...@ls:/usr/local/src/mysql-5.1.36# ./configure
--prefix=/usr/local/mysql-5.1.36
(bu komuttan sonra aldığım ekran çıktısı bknz:http://pastebin.com/m3564afae)
*Bu komuttan sonra ne yazıkki en son aşşağıdaki hatayı alıyorum
checking for tgetent in -lncursesw... no
checking for tgetent in -lncurses... no
checking for tgetent in -lcurses... no
checking for tgetent in -ltermcap... no
checking for tgetent in -ltinfo... no
checking for termcap functions library... configure: error: No
curses/termcap library found
r...@ls:/usr/local/src/mysql-5.1.36#
r...@ls:/usr/local/src/mysql-5.1.36# make
make: *** Hedefler belirtilmediğinden make dosyası yok. Durdu.
r...@ls:/usr/local/src/mysql-5.1.36#
Ve işlem adımını takip edemiyorum. Normalde mysql i kullandığım
dağıtımın kendi deposundan kurmak daha kolay olur ancak sistemi ve
yapıyı öğrenebilmek için kaynak koddan kurmanın daha mantıklı olacağını
düşünüyorum.Konu ile ilgili yardımcı olabilrseniz çok memnun olurum.
Kolaylıklar "SARI"