Sorunun bellek ile ilgili olduğu sanmıyorum. Gördüğüm kadarıyla şuan
kullandığım netbeans 500 MB civarında bir bellek kullanıyor ve herhangi bir
ayar değiştirmedim. Bu durumda ya geliştirdiğiniz uygulamanın çok büyük
olmasından kaynaklanıyor olabilir ki daha önce ben böyle bir sorun ile
karşılaşmıştım proje büyüdükçe listeyi anlamsız bir şekilde geç getiriyordu.
6.7 sürümünde biraz daha rahatlama oldu gibi geliyor eğer daha eski bir
sürüm kullanıyorsan yükseltmeyi deneyebilirsin.

Ek olarak da aklıma kodların nfs üzerinden geldiği için parse işlemi
sırasında bekletiyor olabileceği geliyor ancak bildiğim kadarıyla netbeans
ilk projenin açılışında tüm projeyi tarayıp userdir'e dosyaları
cache'liyordu yani tarama sırasında nfs ile ilgili pek bir işlem yapmaması
lazım diye düşünüyorum. Yine de kodları lokal diske kopyalayıp çalıştırmayı
denediniz mi sonuç değişiyor mu?

--
M. ONUR CANCI