Konu biraz saptı ama web tabanlı ERP uygulama konusunda istekli
arkadaşlar da haklılar, hatta konunun o yöndeki tartışmalar da güzel
oluyor. Neyse, benim asıl soruma yanıt niteliğinde cevap yazmışsınız,
teşekkür ederim.

web2py django ile uğraşırken şöyle bir baktığım framework'tu ama
heryerde django'dan bahsediliyor diye django daha çok ilgimi çekmişti,
bir de django konusunda LKD şenliğinde bir seminer vardı, orada basitçe
şuraya şu yazılır şöyle olur diye anlatan arkadaşın sunumundan sonra
biraz dokuman okumayla hemen django ile birşeyler yapabilir hale gelmek
hoşuma gitmişti, hatta birkaç tane de içerik yönetimli site yapmıştım.

Django ile çalışırken hissettiğim şey uygulama geliştirme değil de bir
tasarımcının tasarladığı bir web sitesinin yazılım kısmını yazmak
gibiydi. Tamam bunlar da uygulama, şimdi yazıyla tam anlatamıyorum ama
sanki web siteleri dışında, masaüstü uygulamaları yerine geçecek bol
veritabanı işlemleri olan uygulamalar için uygun değil gibi geldi. Uygun
değil demeyeyim de ilk başta öyle gibi. Turbogears ile uğraşınca da
gördüğüm şey bol işlemli, bol veritabanı işi yapılan işleri biraz ajax
ve javascript kütüphaneleri desteği ile web tabanlı uygulama yapmaya
daha yatkın gibi. Şimdi ikisi ile de biraz uğraşmış biri olarak
diyebileceğim şey, eğer standart bir web sitesi içerik yönetimi türü
şeyler olacaksa django ile daha çabuk olur.

Bir de aklımda yazılımın gerçekten çalışacağı ortama taşınınca ne
yapacağım sorusu var. Henüz o tarafa bakmadım. İçeride bir linux
sunucuya kurulacak ve büyük ihtimalle sunucuyu kurmak da başıma kalacak
ama henüz o tarafın dokumanlarına bakmadım. Turbogears ile gelen web
sunucu oldukça başarılı deniyor, apache ile falan uğraşmadan direkt
turbogears içinde gelen sunucu ile çalıştırmayı da bir deneyeceğim,
nasıl olsa yüzlerce kullanıcı aynı anda işlem yapmayacak.

Cem Eliguzel yazmış: