Merhaba,
bunula ilgili php nin ajax kütüphanesi olan PhpLivex i kullanabilirsiniz.
benim bu gibi sistemlerde kullandığım bir kütüphanedi. birde kendi
kullandığım select nesnelerinin içeriğini doldurmak için kulladığım function
var onu da sizinle paylaşabilirim.

    /**
    * Combobox a verileri Doldurur
    *
    * @param array $data
    * @param string $valuemember
    * @param array $displaymember
    * @param array $eksta ör:array("0"=>"Seçiniz")
    * @param string $selectvalue //seçili gelecek öğe
    * @postvalue string $postvalue //formu post ettiğinizde secilmiş öğe
gelsin
    */
    function
ComboLoad($data=array(),$valuemember,$displaymember=array(),$ekstra=array(),$selectvalue=null,$postvalue=null){
        if($ekstra!=null){
            if(is_array($ekstra)){
                foreach($ekstra as $value=>$display){
                    $opex .= '<option
value="'.$value.'">'.$display.'</option>'."\n";
                }
            }
        }
        if($data!=null){
            if(is_array($data)){
                foreach($data as $d){
                    if($selectvalue!=null){
                        if($d[$valuemember]==$selectvalue){
                            $select = 'selected="selected"';
                        }else{
                            $select = '';
                        }
                    }else if($postvalue!=null){
                            if($d[$valuemember]==$postvalue){
                                $select = 'selected="selected"';
                            }else{
                                $select = '';
                            }
                        }
                        if($displaymember!=null &&
is_array($displaymember)){
                        $dispmem =null;
                        foreach($displaymember as $key){
                            if($dispmem==null){
                                $dispmem.=$d[$key];
                            }else{
                                $dispmem.=" ".$d[$key];
                            }
                        }
                    }
                    $op .= '<option value="'.$d[$valuemember].'"
'.$select.'>'.$dispmem.'</option>'."\n";
                }
            }
        }
        $result = $opex.$op;