Postgre de nasıl olur bilmiyorum ama mysql de şu şekilde alabilirsiniz

select id, count(1) from tablo where is_read = false group by id;

burda id alanı yerine başka bir alan koyabilirsiniz veya ekstra birkaç alan
daha ekleyebilirsiniz ama bir tek şartla;
*select* kısmına eklediğiniz tüm kolonların aynısını *group by* ifadesinden
sonra da eklemelisiniz.

select subject, count(1) from tablo where is_read = false group by id;

burda dikkat etmeniz gereken; birden fazla kolon istediğiniz durumda
guruplamanın geometrik olarak artacağıdır.