Kimden: Ali Ozen <alioze...@yahoo.com>
Konu: [Linux-programlama] Ruby on Rails hakkında bir kaç soru
Kime: "Linux Programlama" <linux-programlama@liste.linux.org.tr>
Tarihi: 27 Ekim 2010 Çarşamba, 23:05

Herkese selam,
Bir süredir Ruby on Rails inceliyorum kafama takılan bir kaç noktayı size
sormak
istedim.
İlk olarak türkçe karakter sorununu nasıl çözebilirim. Malum takip ettiğim
bütün
kaynaklar ingilizce, bu yüzden türkçe karakterleri sayfada nasıl göstereceğimi
bulamadım.
İkinci sorum ise rails'in ölçeklenebilirlik problemiyle alakalı. Yeni
öğrendiğim
bir sistem fakat bazı yerlerde ölçeklenmesiyle ilgili çok ciddi problemlerin
olduğunu yazmışlar. Hatta twitterın rails i bırakacağına dair bişeylerde
okumuştum. Rails'in 3 sürümünde bu sorunlar devam ediyormu? ve bu ilerleyen
zamanlarda benim başımı nasıl ağrıtır?
Django ile RoR arasında bir seçim yapmanız gerekse hangisini hangi sebeple
tercih edersiniz?

Eski bir net kullanıcısı olarak yeni başlayacak olduğum bir projeyi open source
olarak başlamak istiyorum fakat kararsız kaldım. Fikirlerinizi paylaşırsanız
sevinirim.