Hocam en kolay yolu sanirim su sekilde. Memcache veya apc vb.. kullaniyorsunuz. Ancak apc sizin php process calistirma surenize bagli olacagindan benim onerim code cache'lemek icin apc, data cache'lemek icin memcache kullanmaniz (ayni anda kullanabilirsiniz). Veritabani islemleriniz asagidaki gibi olabilir.

$hash = md5("Select * from hedehodo....");

$val = $memcache->get($hash);

if (empty($val))
{
   dbQuery("Select * from hedehodo....");
   $memcache->add($hash,$result,expire_time);
}

echo $result;

tabi burada kabaca ifade etmeye calistim. yukaridaki senaryoda basitce memcache'de data varsa aliyoruz, yoksa veritabanindan alip once memcache'e yaziyor sonra da ekrana basiyoruz.

Kolay gelsin.