Merhaba ibrahim bey,
jqgrid kullanmayı düşündüğüm bir proje için denemeler yapiyorum. mysql db
kullaniyorum. tablo ve kolonların encoding utf8 collate ise utf8_turkish_ci
olarak yapılandırdım.

php dosyalarımda charset i ve contenti utf-8.
tabloya birşeyler kaydettim,
mesela türkçe karakterleri denemek için Ç Ğ I İ Ö Ş Ü ve ç ğ ı i ö ş ü
olarak bu harfleri girdim. harflerin tabloda gözüken şekli Ç Äž I Ä° Ö Åž
Ãœ  ve  ç ÄŸ ı i ö ÅŸ ü bu şekildedir.
bu tablodaki verileri iki ayrı şekilde ekrana basiyorum. 1. direk bir web
sayfasına bastığımda(utf-8 charsetli) harfler aynen Ç Ğ I İ Ö Ş Ü ve ç ğ ı i
ö ş ü şekilde çıkıyor. aynı şekilde bunu jqgrid e json ile çektiğimde
bu kez karakterler tabloda nasıl görünüyorsa o şekilde geliyor. yani Ç Äž I
İ Ö Ş Ü  ve  ç ğ ı i ö ş ü gibi...

bu verilere göre ben nerede hata yapiyorum sizce.

teşekkürler

18 Şubat 2009 20:33 tarihinde H.İbrahim YILMAZ <