Şimdiye kadarki bütün yazılımlarımda unixtime kullandım (hrhangi bir sebepten değil el alışkanlığı). Hiç bir zaman da "kahretsin keşke timestamp kullansaydım" dediğimi hatırlamıyorum. Zaten Mysql'in DATE/TIME fonksiyonları oldukça güçlü sizi hiç zahmete sokmuyor :)
14-09-2011 17:53, Zekeriya Bozkurt yazmış:
Merhabalar;

Ciddi bir fark olacağını sanmıyorum. Sonuçta timestamp veri tipi 2 adet long veri tipinin birleşiminden elde edilen bir tiptir. 1. long da gün bilgisi 2 . long da saat bilgisi tutulur. Ben şahsen timestamp tercih ederim. Gönderdiğim sorguda saat te da söz konusu ise özellikle.

Zekeriya BOZKURT

Date: Wed, 14 Sep 2011 17:19:04 +0300
From: alo...@alonon.net
To: linux-programlama@liste.linux.org.tr
Subject: [Linux-programlama] Re: Unixtime vs Timestamp

sorgu olarak timestamp olursa şöyle oluyor
where date > "2011-09-14 00:00:00"
eğer unix time olarak tutarsak
where date > "1234567891"
yani biri "date" türünde iken biri int olarak sorgulayacağız.

Bu ikisi arasında hız farkı var mıdır ?

2011/9/14 "Mahir B. Aşut" <mahir.a...@ttmail.com <mailto:mahir.a...@ttmail.com>>

    Merhabalar,

    veritabanında ilgili kayıt üzerinde güncelleme yaptığınızda
    timestamp alanı da veritabanı motoru tarafından otomatik olarak
    güncellenebilir.

    Sanırım bu daha hızlı olur?

    Selamlar,
    Mahir

    14-09-2011 15:44, Onur AKTAŞ yazmış:

        Merhaba;

        Veritabanında belli tarih aralıklarındaki veriyi sürekli
        olarak işlememiz gerekiyor.

        Daha hızlı olması açısından, tarihleri unixtime veya timestamp
        tutmak fark eder mi ? Farkı ne olur ?

        Teşekkürler

-- Onur AKTAŞ
        Kişisel, http://www.onuraktas.net