İkinci mailim olduğu için kusuruma bakmayın.

Ben bir de örnekleme yapmak istiyorum. Eğitim ve öğrenme süreci açısından
bakarsakta IDE çok faydalıdır.

*Ara not:* IDE'nin programcıyı tembelliğe alıştırdığı da söylenir fakat ben
buna katılmıyorum, zaman kısıtlı - işler sınırsız olunca en kısa yolu seçmek
durumundayız. Ayrıca "ben tembel olmayacağım o halde notepad'de kod yazayım"
'a geliyor bu işin sonu o zaman.

Ben Ruby çalışırken kitaplardan öğrenmek yerine netbeans'ten öğrendim pek
çok şeyi. Örneğin örnekte ki [1] gibi 4 satır yazmış olalım, netbeans diyor
ki, "*bak yaptığın yanlış değil ama şöyle yapsan çok daha şık olur*". Bu çok
güzel birşey. Tecrübeli birinin yanında kod yazmak gibi! Sıfırdan başlayan
birine kesinlikle IDE kullan derdim.

Aynı şekilde çok dallı budaklı geniş projeler ve grup çalışmaları içinde
kaybolmamak için ise IDE tam bir can simidi.

Ayrıca Kenai gibi güzel bir nimette var. [2] Git plug-ini olması yine bir
güzellik.

Java çalışmaları açısında önerdiğim bir kaynak var, "total beginners" için.
İsmi de bu zaten. Java'yı bir Python'la veya Ruby'yle karşılaştırınca
öğrenmenin biraz daha zor olduğunu sanırım burada ki herkes kabul eder. İşte
bu set arada ki bu zorluğu IDE ile aşmayı hedeflemiş, bence çokta başarılı
olmuş. [3]

Dersleri biraz ilerlerseniz TDD gibi konulara ne kadar çabuk girdiğini ve
IDE'nin nimetleri ile bu zorlukları nasıl savuşturduğunu görebilirsiniz.
Java temellerini pek iyi öğretmesede çok kısa sürede, öğrenci kişiyi ürün
ortaya çıkarma - teste dayalı uygulama geliştirmeye - hataları savuşturmaya
ve daha stabil kod yazmaya alıştırıyor.

[1] http://i56.tinypic.com/314qu0y.png
[2] http://www.serhatdundar.com/kenai-nedir
[3] http://eclipsetutorial.sourceforge.net/totalbeginner.html