Direk soruya bakarsak..

USB ile haberleşme iki yoldan yapılabilir. Ya kernele sürücü
yazarsınız. Yada libusb kullanarak user space'tan cihaza erişirsiniz.

Kernele sürücü eklemek, ancak çok özel donanımlar için mantıklıdır.
Mesela bir kamera için. Yada bir flashdisk için. Esprisi, bu
cihazların blok cihazlar içinde yer alması gereği, başka uygulamaların
bu cihaza standart linux api üzerinde erişmesi gereği gibi şeylerdir.

Genel olarak, kernelden erişimden kaçınmak her zaman daha iyidir. Yani
libusb kullanın.

AVR vs. hemen her MCU ailesinin USB arabirimi olan bir kaç üyesi var.
Ama basitçe iki giriş çıkış hattını bu işe adayarak, USB desteği
yeterince hızlı herhangi bir MCU'ya kolayca verilebilir. Tabi kod
verimi açısından hazır USB interface'i elbette daha iyidir.

Donanımın tam olarak neyi yapacağını bilsek, daha elle tutulur bir
şeyler söylemek kolay olur. Çünkü, "amanda libusb ile erişiverin"
demekle bu iş elbette bitmiyor. Senkron, asenkron erişim, erişim modu,
bulk, isochronous vs. vs. gibi bir sürü teferruat var. Basit bir
sensör uygulaması için send_urb/recv_urb yeterli olacaktır ama, daha
fazlası gerekiyorsa, işin karmaşıklığı ciddi oranda artacaktır
elbette.