On Tue, 2012-09-11 at 00:39 +0300, Zekeriya Bozkurt wrote:

>       * Çözüm 2; bana daha uygulanabilir geliyor.

Ben kaçırmış da olabilirim ancak arkadaş masaüstü uygulamasından
şikayetçi ve bunu alternatif bir hale mi getirmek istiyor?
Eğer öyle ise yeniden yazmak gerekir. O vakit klasik web sunucu
mantığında gidililr ve 10 bin kullanıcı için bile bunları konuşmuyor
oluruz. Server scripte gönderiyor denilmiş buradan ne anlamamız
gerekiyor açıklanmalı.

Eğer illaki masaüstü uygulaması olması gerekiyor ve aynı zamanda da
performans artması lazım deniyorsa o zaman thin client kullanma ihitmali
varmı bunu bilmek lazım.

Yok eğer her client üzerindeki desktop uygulamasından bir çözüm
sunulması zorunlu ise o vakit server script denilen şey ile mysql
optimize edilmeli/değiştirilmeli.

Şayet php gibi bir scripting dil kullanılıyor ve web server üzerinden
işlem yürütülüyorsa, mümkün olduğunca asenkron işlem yapılmalı. Web
sunucu olarak ısrarla Apache önereceğim. server konfigurasyonu elden
geçirilmeli.
php için accelerator kullanılmalı (APC öneririm.) Belli işlemler için
data cache yapılmalı. Eğer server tek makine ise veya her sunucuya
bağlanacak client belirli ise APC, değilse Memcached kullanılmalı.
Veritabanı optimize edilmeli.

Yok php filan değilde standalone çalışan bir uygulama var ise derhal
iptal edilmeli ve yukarıdaki yapıya geçilmeli. Ben şahsen veritabanınızı
dahil etmezsek 20 binden daha fazla process'in php+apc ile handle
edileceğini düşünüyorum(donanıma bağlı değişir).

Tabi veritabanı olunca işin rengi de değişiyor. O nedenle tıkanma olduğu
düşünülen noktaları iyi analiz etmek lazım.

--
M.Atıf CEYLAN
Yurdum Yazılım