Selam,

Kaan Aslan'ın Unix/Linux sistem programlama ders notlarından uyarlanan
ders notunu okumanı tavsiye ederim. Ayrıca shell scripting için de
internette bir çok döküman var ama eğer bir kitap tavsiyesinde
bulunmak gerekirse " Unix Shell Programming, Third Edition, By Stephen
G. Kochan, Patrick Wood " tavsiye ederim. Çok akıcı ve de yeni
başlayanlar için giriş seviyesinde bir kitaptır.

Kolay gelsin.