Arkadaşlar,

*3 sorum var:*

SELECT count(1) AS adet FROM items WHERE processed_time is not null

MySQL kullanıyorum ve yukarıdaki gibi bir SQL'im var.

Tablomda processed_time için index var.

Ancak, count() fonksiyonunu kullandığım SQL'lerin çalışma süreleri oldukça
uzun.

*Soru 1: *count() kullandığım yerlerde yapabileceğim bir optimizasyon var
mı acaba?

*Soru 2: *tarih türündeki sahaları WHERE bölümünde kullanırken ne yaparsam
optimize edebilirim?

*Soru 3: *MySQL'de SQL optimizasyonu konusunda önerebileceğiniz kaynak var
mı?

*Not: *"Lütfen arama motorlarında ara" demeyin. Elbette aradım, ancak bu
konudaki sizin tecrübenizi öğrenmek istiyorum.

Selamlar,
Nuri Akman