>java + jdbc ile (en güncel hali ile) direct connetion için güvenlik sorunu
var mıdır?
sorun aslında bu değil, sorun: client cihazın üzerinde bulunan uygulamanın
(bir şekilde) içine bakarak ya da iletişim kanalını dinleyerek (wireshark
ile mesela) sizin veritabanı şifrenizin ve kullanıcı adınızın ele
geçirilmesi olur.

ayrıca, doğrudan veritabanına bağlanırsanız tek veritabanı ile çalışmak
zorunda kalırsınız. dağıtık yapıya geçemezsinz. bunun dışında,
kullandığınız veritabanı yapısını da değiştiremezsiniz (ilişkiselden no-sql
e ya da tersine)

bunların dışında başka bazı sıkıntılar da var ama en büyük sıntılar bunlar.
bence de bir api kanalı ile iletişme geçilmesi gerekiyor.

İyi çalışmalar...

Mustafa DUMLUPINAR
http://www.seyhanproject.com