Merhaba

30-08-2018 17:26 tarihinde R.Gokhan AYBERK yazdı:
Kıymetli arkadaşlarım, konu dışı olan sorularım için kusura bakmayın, Linux'a dayalı bir kaç konu danışmak isterim. Şu anda herhangi bir projem yada yapmam gereken bir çalışmam yok, emeklilik sonrası sadece merak ve çevremden soran olursa yardımcı olmaktan ibaret.

1- Zaman zaman bazı güçlükler hissetsem de, mint kurdum ve devam ediyorum. Gerçi temeli bilen birisi için sürümün önemi yok deniliyor da,  belki biraz rahat batıyor, amatörlük işte, Pardus'u da merak ediyorum, biraz da yerli ürüne geçmek düşüncesinin cazibesi ile deneme iç güdüsü.. sizce mantıklı olur mu?

Hepsini deneyin derim.
Debian, tüm dünyanın en yerli ve milli dağıtımı bence :)

2- Linux ortamında python ve pyqt bayağı zengin deniliyor, ancak interpreter dil olduğundan, üçüncü kişilere yazılımı verebilmek için, üçüncü parti bir şeylerle derlemeye çalışıyorlar, görüyorum ki bayağı sancılı (üçüncü kişilere yazılım vermek için derleyip vermek belki de biraz windows alışkanlığı) . Sizler de kullanıyorsunuzdur belki, önemli bir kısım da C++ ve qt kullanıyor.. "Yazılımla uğraşacağım, hangi dili ve araçları kullanmalıyım" diye sorulsaydı, ne önerirdiniz?

3- Linux üzerinde googlesync kullanıyormusunuz? kullanıyorsanız hangi yazılımı tercih ettiniz?

4- gene takılan bir soru, ara ara linux distro değiştiren birisi iseniz,

  * her seferinde yeniden kurup, (yazılımlar elbette hariç)
    yedeklerinizi mi yüklüyorsunuz,
  * yoksa mevcut part'lardan birisini "belgelerim" e vs. ayırıp root'u
    kurduktan sonra bölüm olarak veya symbolic link ile bağlıyor
    musunuz? (bu bir yöntem olabilir mi?)

ara ara dağıtım değiştiren biri değilim ama önceden yaygın dağıtımların hepsini bilgisayarıma kurup mıncıklıyordum bol bol. sym link yerine home dizinim bir disk bölümünde, dağıtımlar ise ayrı disk bölümlerinde kurulu idi. kullanıcı adı, UID, GID aynı olacak şekilde ayarlamıştım.

Başka bir yöntem sadece dağıtımı görmek ise amacınız sanala kurabilirsiniz, mesela virtualbox ile yapabilirsiniz, ordan dağıtımı inceleyebilirsiniz. hızlı bir yöntem olur. çok beğenirseniz direk fiziksel makinaya kurarsınız.

Acelesi yok, uygun zamanınızda değerlendirirseniz müteşekkir kalırım,
Sevgilerimle.

Saygılar
--
R.Gökhan AYBERK