Merhaba

FTP çok eski bir protokol hem güvenlik açısından hem de protokol kendi
yapısı (NAT vb.) günümüz şartlarına pek uymuyor.

FTP ye özel bir neden dolayı ihtiyacınız yoksa kullanmayın.
direk scp kullanın derim. filezilla da destekler
sadece pi üzerinde ssh server kurulu değilse kurun ve çalışıtırın

raspian ve armbian ile ben de uğraşıyorum bol bol
ssh varken ftp ye ihtiyacım hiç olmadı.

illa ftp derseniz de /etc/ altında
"shells" ve "ftpusers" dosyalarını kontrol edin. FTP ye erişim izinleri
bunlarla da ilgili.

saygılar