merhabalar,

açıklayıcı ve bilgilendirici dönüşleriniz için çok teşekkür ederim.

@ayhan
>Masaüstü uygulama'ı yapmaya planlıyorsunuz, yoksa webapp'mi?
masaüstü de olacak web kısmı da, akıllı telefonlar için arayüzleri de. bu
yüzden react kütüphanesini kullanmayı düşünüyorum.,

>aynı şekilde kara taşımacılığı uygulamasından kastınızı biraz açarsanız,
sizi yönlendirebilirim
özelden yazan arkadaşlar da oldu, sağ olsunlar. anladığım kadarı ile ben
konuya baya uzakmışım. 1998-2000 yılları arasında gemi taşımacılığı
acentalarına yönelik bir uygulama geliştirmiştim (daha çok Mersin
bölgesinde kullanılıyordu)
işin çok büyük ve çok boyutlu olduğunu biliyorum. aklımdaki daha çok basit
düzeyde kara taşımacılığı ile ilgili bir sistem geliştirmek. bunu yaparken
alt yapıyı olabildiğince esnek ve genişletilebilir yapmayı düşünüyorum.
microservice, restful iletişim... gibi.

@serdar
>Kaynak yada bilgi vermek, sanırım pek olası değil, zira, uygulama
kapsamını biraz dar tarif etmişsiniz.
evet, haklısınız. taşımacılık konusunda az bilgim olduğu için bu şekilde
oldu. eksiklerimi tamamlamak adına biraz ön çalışma yapmayı düşünüyorum.
gönlümden geçen şu idi aslında: taşımacılık alanında "nasıl yapılır" (know
how) bilgisi olan bir nevi sistem analisti kişilerle ortaklaşa bir sistem
geliştirmek. bana işlerin nasıl olması gerektiğini, mümkünse eğer, jira
gibi bir issue management system ile söylemeleri.

>Ama taşımacılık dendiği zaman, işin için geospatial vs. mevzuları da girer
sanıyorum.
bunda da haklısın ama sanırım bu kısım taşımacılığın benim düşünmediğim
alanına giriyor. yine de, bağımsız bir rdbms ile beraber, bu durum için
farklı veri işlem kaynaklarına bakabilirim

>JS kaçınılmaz görünüyor, browser için javayı hiç düşünmeyin derim.
yok, browser da java kullanan bir alman firmaları ile bir de google var
sanırım :) ben de doğru bulmuyorum bunu.

>Basitçe, herhangi bir harici fonksiyonu, mesela "printf" i hatta, tüm
kodunuz boyunca bir kere kullanın, o da sizin kendi my_printf çağrınız olsun
bu konuda size katılmıyorum. şöyle ki;
java'da eli yüzü düzgün orta düzeyde bir uygulama yazmak için bile baya bir
3rd party yazılım kullanırız. mesela spring fw, mesela playframework.
benzer şekilde nodejs de kullansam python da kullansam aynı durumla karşı
karşıya kalırım.
ben kullanacağım her hizmeti encapsulate edersem burada 2 ciddi sıkıntı
yaşarım:

1- bu encapsulation işlemleri için harcanacak ekstra zaman (kodun
kalabalıklaşık yönetilebilir olmasını geçiyorum)
2- kullanmış olduğum 3rd party sistemlerin versiyon geçişlerindeki yeniden
uyarlama ve adapte etme işlemlerinin sıkıntısı.

benim kendi işlerime zaman ayırmam daha doğru olur. framework ün ya da
herhangi bir library nin encapsule edilip bunun da düzenli olarak bakımının
yapılması ekstra zahmet ve zaman kaybına yol açar.
yeni işe alınan bir elemanı geçtim, 3 ay sonra kendi koduma baksam bile "ya
bu neydi, nasıl işliyordu, acaba içeride loglama yapmış mıydım, ..." gibi
soruları yanıtlamak için sürekli wrapper sınıflara başvurmam gerekecek.

İyi çalışmalar...

Mustafa DUMLUPINAR
https://github.com/seyhanp