Merhabalar,

Haberin Türkçe çevirisini
http://blog.acikdemokrasi.org/2013/07/17/estonya-secim-sistemi-yaziliminin-kodlarini-acti/
adresinde bulabilirsiniz.

Ayrıca konuyu araştırmış birisi olarak sorularınıza bir de ben kendi
imkanlarımla cevap vereyim:

- E-devlete ve FOSS'a en fazla destek veren ülkelerden biri olan
Estonya'ya excel macrosu yakışmazdı :)
- Yayınlanan kodun çalışan kod olduğunu ispalatlayacakları bir prosedür
üzerinde çalışmaya başlamışlar, dedi seçim kurumu başkanı.
- Resmi açıklama geldi, haberin linklerinde var. Seçim ve oy kurulunun
haberi zaten.
- Kodların açılmasının sebebi zaten güvenliğin ve sağlamlığının
mükemmelleştirilmesi.
- Bir de açılan kod sadece sunucu tarafının. Client tarafının kodlarını,
güvenlik sebebiyle açmamışlar. Malum, sahte seçmenler oluşturulmasının
kolaylaştırmasın diye.

Yasin Aydin (PP-TR)
Board member of Pirate Party Turkey - http://www.korsanparti.org
Alternate board member of PPI - http://www.pp-international.net