18-07-2013 19:06 tarihinde, selim ok yazdı:
> Bu öneri üzerinde görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

Selamlar,
Ben bu işin kesinlikle elektronik ortamda olabileceğine inanmıyorum.
Atadan kalma usuller ile yürümeli... :)

* Mesela öncelikle parmak boyası yeniden gelmeli.
* Seçmen listelerini siyasi iradeye bağlı kurumlar değil başka bir
şekilde tespit edilmeli.
* Oy kullanmayanlara para değil (ki ceza alanı daha duymadım!) ciddi
ciddi HAPİS cezası gelmeli. Gelmeyenler aslanlar gibi de yatırılmlı!
* Her sandıkta tüm siyasi partilerden gözetmenler olmalı! "Valla X
partisinin gözetmeni gelmedi. Onsuz devam edelim" gibi bir yöntem
olmamalı! Böyle bir şey olacaksa yedek gözetmenler talep edilmeli. Yedek
gözetmenler de rastgele olarak üniversite mezunlarından görevlendirme
yapılarak seçilmeli! Askerlik celp görevi gibi yani? Ya da amarika'daki
rastgele görevlendirilen jüri gibi.
* Sandık sonuçları mutlaka ama mutlaka siyasi partilere ulaştırılmalı!
Bu görevi YSK üzerine almal! "Alın kardeşim. Sandık 'tan alınan evrak.
Siz de sayın!" demeli. Bunu zorunlu olarak yapmalı!
* Sonuç olarak da CASIO kullanılmalı!... Zira CASIO candır!... :)

Bunları konuşuyoruz konuşmasına da kömür, bulgur dağıtımının da başlı
başına engellenmesi gerekiyor. Cuma namazı çıkışında, cami önünde seçim
otobüs üzerinde seçim propagandasını söylemiyorum bile... :(

--
Kolay gelsin,
Mucip:)