Sorumda önceki soru ve cevapları da ekte kalmış. Karışıklık için özür dilerim..

Aydın Yakar
@mobil

-------- Orjinal mesaj --------
Kimden: linux-sohbet-requ...@liste.linux.org.tr
Tarih:27 12 2013  01:26  (GMT+02:00)
Alıcı: linux-sohbet@liste.linux.org.tr
Konu: Linux-sohbet Toplu Mesajı, Sayı 111, Konu 29

Günün Konuları:

   1.  Aydin.com.tr (yakar)

Message: 1
Date: Fri, 27 Dec 2013 01:25:44 +0200
From: yakar <ya...@live.com>
Subject: [Linux-sohbet]  Aydin.com.tr
To: <linux-sohbet@liste.linux.org.tr>

Hazır nic.tr konusu açılmışken bende birkaç gün önce yaşadığım sıkıntıyı
belirteyim.

Marka başvurusunu yaptığım ve aynı zaman da ismim olan AYDIN için nic.tr
üzerinden aydin.com.tr başvurdum. Fakat sadece ilgili belediyelere tahsis
edildiği gerekçe gösterilerek başvurum direkt reddedildi. Halbuki
"Politikalarımız" olarak nitelendirilen belge de "Türk idari yapılandırmasında
yer alan il adları için il düzeyinde portal oluşturmak üzere ilgili il
belediyelerine tahsis edilebilecektir." denilmekte. Burada "edilebilecektir"
kelimesi anahtar kelimedir ve eğer ilgili belediye bunun için "başvurursa"
tahsis edilir. Yani standart com.tr prosedürüne ek olarak belediyeler için
"portal oluşturmaya" destek olmak amacıyla ayrıcalık tanınmıştır. Şahıslara
tahsis edilemeyeğini belirten bir ibare yoktur. Kaldı ki .net.tr gibi "internet
üzerinde portal" oluşturma gibi amaçları açıklanmış bir uzantı varken .com.tr
için uygulanması da ayrı bir tartışma konusu..

Bu konunun üzerine gitmek istiyorum. Öncelikle konu ile ilgili bilgilerinizi
rica ediyorum. Sonrasında ise eğer standart prosedürler ile çözemeyeceksek adli
yollar ile ilgili "nereye, nasıl başvurulmalı" şeklinde de bilgilerinize
başvurmak istiyorum.

Aydın Yakar

@mobil