Merhaba

Bugün çok enteresan bir durum yaşadım. Bir arkadaşım internet üzerinden vps
satışı yapmakta. nasıl yapar nasıl satar bilmiyorum ama bugün dokuz eylül
üniversitesinden  arkadaşıma telefon gelmiş. Telefondaki kişi arkadaşıma
matbaadaki internet bağlantısı olmayan bilgisayarın bu ip tarafından
hacklendiği söylenmiş. Zararın tanzimi için para filan istemişler. Daha
sonra arkadaş beni aradı. Ben de kendilerinden log dosyalarını
göndermelerini istemesini söyledim. Aşağıdaki log dosyasını gönderdiler.
Daha sonra log dosyasını gönderen kişiyle facebook üzerinden iletişime
geçtim. aramızda şöyle bir konuşma geçti.

ben:hocam merhaba

bilgi işlem:merhaba

ben:az önce arkadaşa maille log yolladınız mı?

bilgi işlem:evet

ben:olay tam olarak nedir hocam

bilgi işlem:siz kimsiniz ?

ben:uğur diye birisi benim arkadaşı aramış da  log istemiştik olayı tam
anlayamadık da para filan istenmiş

bilgi işlem:şöyle özetleyeyim bir hackleme olmuş ve ip adresinden
arkadaşınıza ait makine oldugu ortaya çıkmış konu benimle direk alakalı
değil zaten

ben:yalnız uğur bey makinenin internete bağlı olmadığını söylüyor internet
olmadan nasıl haklenebilir ki bir makine

bilgi işlem:yanlış söylemiş olabilir.

bilgi işlem:siz onunla iletişiminiz varsa ondan bilgi alın isterseniz

ben:peki kolay gelsin

bilgi işlem:teşekkürler size dee

ben:sağolun

Bu görüşmenin akabinde ilgili kişi tekrar arkadaşımı aramış. Diskin
imajının alındığını imzalanıp yarın teslim edileceğini söylemiş.

Sizce böyle bişey mümkün mü :S

Mehmet Recep Türkoğlu
<--/ www.turkoglu.me /-->