Sanırım sorun Sunucularda değil Dns de.
Dns Sunucu Sağlıklı yanıt vermiyor olmalı.

Akademik Bilişim ile ilgili dün gece Akgül Hocamızın mailinde
bahsettiği bir durum var.
Alıntı.

Ülkemizde ve özellikle Ulakbim'de  yaşanan sorunlar nedeniyle DNS
bilgilerine erişmekte zorluk yaşayabilirsiniz.

Lutfen  /etc/hosts
dosyasina asagidaki satırı ekleyiniz. Bu dosya  windows makinalarında
da  vardir. hosts diye ararsanız bulursunuz

139.179.179.66  ab.org.tr  openconf.ab.org.tr inet-tr.org.tr
openconf.inet-tr.org.tr