Sat, 19 Mar 2016 20:21:26 +0200, Fe Rh <ferhlo...@gmail.com> :

> Merhaba. Linuxte henuz cok yeniyim ve Debian üzerinde tecrube edinmek
> istiyorum. Windows un yanına ya da Windows üzerinde sanal makine
> olarak mı kurmalıyım? Görüş ve önerileriniz neler, ilginizden dolayı
> şimdiden teşekkür ederim.

Ne için kullanmak istediğinize bağlı.

Sunucu sistemleri üzerine çalışmak istiyorsanız, sanal makine olarak
çalışmanız çok daha yararlı olacaktır. Sanal makinede sağlam halini
klonlayıp, çok rahat yap-boz yapabilir, bozduğunuzda silip sağlamdan
bir kopya daha çıkarıp tekrar çalışabilirsiniz (oyun oynarken belli bir
noktayı kaydedip geri açmak gibi).

Masaüstü sistemleri üzerine deneyim kazanacaksanız, dual boot daha
yararlı olur, çünkü hem gündelik işlemlerinizi onun üzerine yapmak
istersiniz, hem sanallaştırma yapıldığında grafik ekran performansı
düşük olur hem de sistem donanıma doğrudan erişmediği için belirli
işlemler otomatik gerçekleşmez (yazıcı taktım, otomatik tanıdı,
yazdırmaya başladı gibi).

                   Doruk

--
Özgür Yazılım A.Ş. ~ #