Şimdilik gözüken RedHat'in bağımsız kalacağı. IBM'in aşerdiği main-frame
Linux ve OpenShift'i private cloud üzerinde sunabilmek. 34 milyar dolar
vermişler. Diğer ürünlere IBM'in rakip ürünleri var zaten.

IBM'in olası gördüğün yaralarındanbirisi DB2. DB2 popüler bir veritabanı
değil ama JBoss teklif edilen projelerde kullanılabilmesi her ikisinin de
kamuda kullanımını önemli miktarda artırabilir. Şimdiye kadar Red Hat
veritabanı olayına hiç bulaşmamayı tercih ettiğinden, veritabanını eli
mahkum Oracle ya da Microsoft'tan almaya gidince, bir, projeden haberleri
oluyordu ve kurumun kapısına yatabiliyorlar, yukarıdan baskı
kurabiliyorlardı, iki, "bundle" denilen yöntemle (sadece vtys lisansı 1m$,
weblogic+vtys de aynı fiyata -bakım aşamasında kazın ayağı öyle değil
tabii, ama ISV bakımı sallamaz kuruma kalacağı için, işi almaya bakar-)
reddedilemez teklifler yapıyorlardı.

Hayırlısı.

-- Ferhat Y. Savcı
+90 (530) 548 1716