On 21.05.2009 12:37, Veysi GÜMÜŞ wrote:
> hocam query lerimde ne gibi yanlışlar olabilir biraz açıklamanız mümkünmü.
> Mevcut query lerimde ne gibi yanlışlar yapıyorum acaba. postfix ve dovecot
> için mailbox yerleri şu şekilde. ve mailboxlar /var/vmail/veysi.gumus
> şeklinde oluşuyor.

Veysi.Gumus ile veysi.gumus ayni string degil.

> dovecot.conf
> mail_location = maildir:/var/vmail/%n

mail_location = maildir:/var/vmail/%Ln olarak deneyin.

> valid_chroot_dirs = /var/vmail

Once calistirin sonra chroot ile deneyin.

[...]
> Bu şekilde
>
> postmap -q veysi.gumus ldap:/usr/local/etc/postfix/ldapvirtual.cf
> Veysi.Gumus/
>  bu sonucu alıyorum
>
> ldapvirtual.cf içindeki  queryi query_filter = (mail=%s) şeklinde yapıncada
>
> postmap -q ve...@4gbilisim.com ldap:/usr/local/etc/postfix/ldapvirtual.cf
> Veysi.Gumus/

Karar verin hangi sekilde istediginize ve ona gore ayarlayin.  Ikinci
sekilde istiyor olmaniz daha buyuk olasilik.

> sonuc başarısız. googleda buluduğum bir sürü query örneklerini denedim yine
> olmadı.

Ornekleri izleyerek yapmayin.  Yazdiginiz config'lerin anlamini bilerek
yapmanizda fayda var.  Ornekler sadece fikir almak icin iyidir.

Kucuk harf/buyuk harf yuzunden degilse, sisteminizi sakince bastan
gozden gecirin.  maildir'ler diskde nerede olacak, postfix ve dovecot bu
bilgiyi nasil alacak.  Dokumantosyonu okuyup anlayarak query'lerinizi
olusturun.

--
Eray