Tesekkur ediyorum, bu açıdan düşünmemiştim.

  _____

From: linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr
[mailto:linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr] On Behalf Of Cagri Ersen
Sent: Monday, July 27, 2009 11:33 PM
To: linux-sunucu@liste.linux.org.tr
Subject: [Linux-sunucu] Re:25. PORTUN KAPATILMASIYLA İLGİLİ BİLGİLENDİRME
YAZISIDIR

Vedat selam,

Kacirdigin bir nokta var.

Spam basan sahislar, spam mailleri dagitmak icin herhangi bir "SMTP
sunucusu",  kullanmiyorlar. Onun yerine milletin bilgisayarlarina spambot
tabir edilen virütik yazilimlari bulastiyorlar ve herhangi bir SMTP sunucu
olmaksizin, direk bildigimiz telnet baglantisi ile her bir spam mailin
alicisina ait sunucuya bağlantı kurup gonderim yapiyorlar. Baglanti kurulan
posta sunucular, mailin alicisina ait hesabi barindirdiklari icin herhangi
bir auth islemi gerekmiyor.

Obur turlu, spam yapmak icin relay'e acik bir mail sunucusu kullansalar, hem
cok yavas olurdu hem de spamler, yeri yurdu belli olan sunuculardan geldigi
icin kolayca black listlere alinir gonderim yapmalari engellenirdi.  Bunun
yerine spambot bulasmis mesela onbin adsl kullanicisinin bilgisayarindan
direk telnet ile cok hizlica yüzbinlerce spam mail gonderebiliyorlar. Ve
dedigim gibi bu noktada herhangi bir auth islemi gerekmiyor.(Cunku zaten
baglanti alicinin smtp sunucusuna yapiliyor.)

Yani burada islem "İstemci" --> "Istemcinin Mail Sunucusu" --> "Hedef Mail
Sunucusu" seklinde gerceklesmiyor; onun yerine "Istemci --> "Hedef Mail
Sunucusu" seklinde yürüyor.

Asagidaki linkte yer alan resimde, spambot bulasmis bir bilgisayardan
yapilan spam faliyetine ait smtp trafigini gorebilirsin.

http://www.syslogs.org/wp-content/uploads/2009/06/bot_snf_big.gif

Sonuc olarak bu vatandaslar, spam gondermek icin relaye acik bir smtp
sunucusuna baglanip, gonderilecek mailleri bu smtp sunucusu uzerinden
gondermiyorlar. Direk olarak hedef sunucularin 25. portuna baglanip gonderim
yapiyorlar.

Simdi TTNet bu portu kapatiyor; port kapali olacagi icin bilgisayarinda
spambot bulunan ADSL kullanicilarindan spam trafigi olusmayacak. Bu
kullanicilarin kendileri ise mail gonderimi yapabilmek icin "bir
hesaplarinin oldugu mail sunucusuna"  587. porttan baglanacaklar. Bu port
uzerinde ise kimlik denetimi zorunludur. (Aslinda zorunlu kilmayabilirsin
ama  standarti zorunlu olmasidir.)

Spambotlar 587. portu kullanamazlar mi ? Elbette kullanirlar ama spam
gonderimi yapacaklari e-mail adreslerinin bulundugu her bir mail sunucusunda
birer hesaplari olmasi gerekir ki boyle de bir sey yok.

Karistirilan nokta, spammerlarin sanki relay sunucular kullanarak mail
gonderimi yaptiklarini sanmak. Ama oyle yapmiyorlar. Yapsalar, spam
muhabbeti bu kadar engellemesi zor bir konu olmazdi.

Ve son olarak tekrar ediyorum; siz sunucunuzdaki 587. port üzerinde kimlik
dogrulamasini zorunlu hale getirirseniz, adsl'cilerin spambotlarindan
kaynaklanan mailler tarafiniza ulasmaz/ulasamaz.

Selamlar.