Selamlar,

2010/8/11 Devrim GÜNDÜZ <dev...@gunduz.org>

> Fedora ve CentOS'da (daha doğrusu EPEL) 50+ paketi geliştiren birisi
> olarak yazıyorum: Bu yazdıklarınızın olması tabii ki teknik olarak
> olasıdır. Ancak paket kontrol sürecinde bunların gözden kaçması pratikte
> çok zor. İmkansız demiyorum, ama bu yazdıklarınız da CentOS'un sık
> karşılaşılan bir derdi gibiymiş gibi anlaşılıyor -- ve derdim de bu.

Bu  kadar paket oluşturan ve uzun süredir bu işle uğraşan birinin RPM
yönetiminin ideal olduğunu iddia etmesi beni şaşırtır. Üç dört sene kadar
CentOS tabanlı ticari bir güvenlik dağıtımının geliştirilmesinde çalıştım.
Kaynak kodunu kendi oluşturduğumuz onlarca paket, upstreamden farklı farklı
paketlediğmiiz yüzün üzerinde paket vardı. Bunlar birkaç yüz farklı
müşteride kesintisiz çalışıyordu ve periyodik güncelleniyordu. Önceki postta
yazdıklarımın hepsi başıma gelmiş şeyler. Yazdıklarımdan CentOS veya Redhat
kötüdür kullanmayın gidin X kullanın gibi anlaşılıyorsa yanlış anlaşılıyor.
Şu anda bu tip bir iş yapacak olsam deneyimim bu yönde olduğu için gidip
gene CentOS kullanırım sanırım.

> Bu ne demek? Elle neyi hallediyoruz?

Bunun ne olduğunu bildiğinizi sanıyorum.

> *CentOS* deposunda böyle birşey olamaz. EPEL ya da RPMForge
> kullanıyorsanız, evet olabilir. Harici depoları kullanmak sizin
> sorumluluğunuzda.

Sadece Apache, PHP, Mysql, PostgreSQL vb. gibi sık kullanılan paketleri
kurup kullanan normal bir sistem yöneticisini bu sıkıntıları yaşama
olasılığı tabiki düşüktür. Ancak standart repoda da hatalar olabiliyor.
Ayrıca daha güncel sürüm, tanınmayan donanım, dağıtımda olmayan yazılım vb.
nedenlerle çoğu makinada ihtiyaca göre standart repo dışından paket
kurulması gerekebiliyor(Linux'u esnekliği için kullanıyoruz sonuçta). Sorun
sorumluluğun kimde olduğu değil araçların mümkün olduğu kadar az sorun
yaratması.

Örnek rica ediyorum.

Biraz fantastik bir örnek olacak ama glibc paketinin yum ile dependencyler
dolayısıyla update olması sonrasında rpm dahil birçok komutun çalışmadığı
bir durum hatırlıyorum.

H Özgür Batur