hiç freebsd tecrübem yok acak, ikinci işlemcinin iki çerkideği de çalışıyor sırasıyla %12 ve %20 yük var, yanılıyor muyum?

USER     PID %CPU %MEM   VSZ   RSS  TT  STAT STARTED      TIME COMMAND

root 10 100.0 0.0 0 8 ?? RL Mon01PM 0:00.00 [idle: cpu3] root 11 100.0 0.0 0 8 ?? RL Mon01PM 0:00.00 [idle: cpu2]

root 13 12.1 0.0 0 8 ?? RL Mon01PM 1431:24.62 [idle: cpu0] root 12 20.6 0.0 0 8 ?? RL Mon01PM 1289:35.96 [idle: cpu1]

On 09/08/2010 04:00 PM, Cagri Ersen wrote:

    > Kesin emin olmamakla beraber, sanırım 6.2 on tanimli olarak smp
    > desteklemiyordu, (default smp destegi 7.0 ile basladi diye
    > hatirliyorum; yaniliyor da olabilirim.)

    6.2'de smp desteği var. [1] Bazı anakartlar ve BIOS ile yaşanan bazı
    sorunlar nedeni ile tam olarak desteklenmeyebiliyor.

Elbet smp destekleniyor ancak bu ozellikle on tanimli devrede olmuyordu ve Kernal'a "options SMP" vs. satırlarını ekleyip yeniden derlemek gerekiyordu diye hatirliyorum. Nitekim dokumanda da "enable edilmis SMP ozelliginden bahsediyor". A kernel with the options SMP feature enabled will automatically detect the additional logical processors. [1]

[1]http://www.freebsd.org/releases/6.2R/hardware-i386.html#PROC

    Donanım ile ilgili tüm bilgiler açılışta çekirdek tarafından
    tanımlanır.
    Bu da sistemde /var/run/dmesg.boot dosyasına yer alır. Dosyanın
    içeriğien bakarak işlemciler ile ilgili bir sorun olup olmadığını da
    kontrol edin.[2] /var/run/dmesg.boot dosyasında bu bilgi olabilir.

    [1]http://www.freebsd.org/releases/6.2R/hardware-i386.html#PROC
    [2]cat /var/run/dmesg.boot
    --
    Gökşin Akdeniz
    http://www.enixma.org

    <mailto:Linux-sunucu@liste.linux.org.tr>

    Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php
     bağlantısından okuyabilirsiniz;

    Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu
    listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı
    adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.

Cagri Ersen
http://www.syslogs.org