Remzi bey,

Freenas ile alakasız ama ZFS deduplication dan gerçekten beklediğiniz sonuçları
alabildiniz mi ?
Az önce Fedora 15 üzerinde yaptığım testler çok tatmin edici değil.

Yazdığım bir script ile ilk 6.5K sı aynı olan bir text dosyaya sürekli random
veriler ekledim. Yarattığım disk dolana kadar devam ettim. Toplamda orjinal
dosya boyutu 32mb civarında DEDIP 1.89x olarak gozukuyor. Daha yüksek değerler
beklemiştim sanırım dosyanın random kısmınadn kaynaklandı.

Diğer script te dosyayı kendi içerisinde kopyaladım arayada gene random string
koydum. DEDUP 1.00x.

Aynı dosyayı defalarca kopyalamadıkça Dedup fiyasko olarak gözüküyor. Bunun
sebebininde ZFS in blocklevel checksumlara göre DEDUP yapıyor olması sanırım.
Dosya değişince checksum değişiyor.

[root@etugriceri fast]# du -ch 0/textfile
6.5K    0/textfile
6.5K    total

[root@etugriceri fast]# zpool list dimmpool
NAME       SIZE  ALLOC   FREE    CAP  DEDUP  HEALTH  ALTROOT
dimmpool   294M   262M  31.8M    89%  1.89x  ONLINE

[root@etugriceri fast]# cat ded.sh

a=”1″

while [ $a -lt "1000" ];
do
mkdir $a
let b=$a-1
cp $b/textfile $a
dd if=/dev/urandom count=128 bs=1 2>&1 | md5sum >> $a/textfile

let a=$a+1
done

###

[root@etugriceri fast]# zpool list dimmpool
NAME       SIZE  ALLOC   FREE    CAP  DEDUP  HEALTH  ALTROOT
dimmpool   294M   132M   162M    45%  1.00x  ONLINE  -

[root@etugriceri fast]# cat ded.sh

a="1"

while [ $a -lt "10000" ];
do
mkdir $a
let b=$a-1
cp 0/textfile $a
dd if=/dev/urandom count=128 bs=1 2>&1 | md5sum >> $a/textfile
dd if=/dev/urandom count=128 bs=1 2>&1 | md5sum >> $a/textfile
cat 0/textfile >> $a/textfile
let a=$a+1
done

--