2011/6/21 Devrim Yilmaz <devri...@gmail.com>
> amcacım pardus la devrim yapamazsınız. ama facebook ile sosyal olaylar
> projeler gerçekleştiriliyor.

Sandalyede oturarak devrim falan yapamazsınız. E-posta listelerine yazarak da...

> pardusu stalmman a sorun, özgür yazılım geliştiricilerine sorun olmadı
> torvalds e sorun.

Stallman ile Tovalds askerlik arkadaşınızmış ve hergün gelişmeleri
birlikte değerlendiriyormuşsunuz gibi yazmışsınız.

> ben distrowatch a girerim bakarım, her gün bir sürü dağıtım çıkıyor.

Özgür yazılımın felsefesini anlamış olsaydınız bu kadar dağıtım
olmasından memnun olurdunuz.

> ama sizin kafanızın basmadığı şey şu, bilişim insanlığa karşı nasıl
> kullanılıyor, kimler nasıl bilgi tekeli oluyor. insan-web veritabanı kimlerin
> elinde.

İnsanlar kişisel bilgilerini ücretsiz olarak bazı şirketlere vermek
istiyorlarsa buna mani olamazsınız. Sizin bir alternatif geliştirmeniz
bu insanların gizliliğini arttırmaz.

> birde isterseniz rusya ve çindeki arama motoru trendlerine bakın, ne kadar
> kullanılıyormuş bu motorlar.

Rusya ve Çin'deki arama trendleri derken, Arama motorlarının pazar
paylarını kast ettiniz sanırım. Çin için Google yasaklanmadan önceki
mi sonraki mi pazar paylarından bahsediyorsunuz?

Rusya'daki pazar payını da gayet iyi biliyorum Yandex'in. Yakından
takip ediyorum ayrıca. Emin olun yandex konusunda sizden az biliyor
değilim. Alfabeleri farklı olmasına rağmen, ülkelerindeki eli ayağı
düzgün tek arama motoruyken yabancı bir şirkete %30'un üzerinde bir
pazar payını kaybetmeleri başarısızlık. Düşünsenize bir yabancı şirket
geliyor sizin ülkenize onlar için yabancı bir dil olan, ayrı bir
alfabe olan bir pazarda size rakip oluyorlar...

Yandex'in acilen büyük yatırımlar yapması gerekiyor. [Yandex konumuz
olmadığı için bunu daha fazla uzatmayalım.]

2011/6/21 Baris CUHADAR <ba...@neovo.org>:
> Geliştiricilere lafım yok, dizginler elinde olanlara lafım, uygunsuz
> olabilecek içerik için ilgisiz herkesten şimdiden özür diliyorum:

Barış bey, bugüne kadar listeye yaptığınız katkıları gördüğüm için,
art niyetli olmadığınızı biliyorum. Ama birkaç şeye itirazım var.

> İşte sorunda burada, pardusu yapıcı eleştiri, yorum vs. yapanlara, gönüllü
> geliştiricilere s!kt!r! çektikleri içindir ki, insanlar buraya soru
> sormak durumunda kalıyorlar.

Kimsenin kimseyi işin dışında bırakmaya çalıştığını ben görmedim.
Ayrıca bu problem Pardus'la alakalı bir problem olmadığı aşikârken
"insanlar problemlerini buraya yazmak zorunda kalıyorlar." cümlesi çok
isabetli değil bence. Aylardır bu listeye gelen Pardus konulu tek
gönderi bu. Pardus listesine ise her gün on kadar soru geliyor. Büyük
çoğunluğu kısa süre içerisinde cevaplanıyor.

> Pardus listeleri vardı bir zamanlar bilmiyorum hala var mı?

Az önce de söylediğim gibi bu listeler hala var. Ve gayet yoğun
işliyorlar. Ben Pardus kullanmadığım halde o listeyi takip ediyorum.

> Pardus ismini, logosunu tescil edicez, çok para
> kazanıp zengin olucaz! Waaoouuw gözlerim yaşardı moruk! Ola ola ele güne
> taşak konusu oldular.

Marka ismi tescil etmeyi sadece maddi düşünmek baside indirgemek olur.
Bunun amacı başka insanların Pardus ismini kullanarak dağıtım
çıkarmasını, paket deposu açmasını vs. engellemek. Kullanıcıların
güvenliği için olduğunu düşünmek mümkün. Bunu sırf pardus yapmıyor.
Ubuntu'da kendisinden türeyen dağıtımlara isimlerinde 'Ubuntu'
kullanmamalarını 'rica ediyor'.
Ayrıca kullandığınız kelimeler de biraz şaşırttı beni doğrusu, sizin
daha önce yolladığınız e-postalardaki üslup ile karşılaştırınca...

İyi çalışmalar
--
Hüsrev