Bu arada son bir şey farkettim, route tablolarına bakarken default ile başlayan satırlar kendi kendine silip tekrar oluşuyor. Bunun sebebi ne olabilir?

01.07.2011 01:24, Ayberk Bigaç yazmış:
Merhaba Remzi Bey;

Gönderdiğiniz adresleri inceleyip yol almaya çalıştım yinede çözüm olmadı. Size route tablomu yolluyorum, isterseniz inceleyin. Şuan eth2 'yi aktif ettiğim anda eth0 ve eth2 kendi kendine kesiliyor sonra düzeliyor. Her iki IP den bağlantı sağladığımda düşüyorum. Bu arada ilginiz için çok teşekkür ederim.

Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface 78.188.43.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0 78.188.43.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth2 192.168.10.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth1 default dsl78.188-11009 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth2
default         deneme.ayberk 0.0.0.0         UG    0      0        0 eth0

Teşekkürler...

01.07.2011 00:51, Remzi AKYÜZ yazmış:
Anladığım kadarıyla iki ayrı adsl hattını bir linux sunucuya bağladınız, yani linux sunucu üzerinde iki farklı çıkış kapısı var.

Sorunun nedeni routing ayarları diye düşünüyorum. Sistemde iki farklı çıkış kapısı olursa, ve ayarlamalar tam yapılmaz ise
birinci kapıdan veya ikinci kapıdan gelen paket yolunu şaşırıp kaybolur.
Şöyleki sistemde aktif olarak bir adet varsayılan çıkış kapısı mevcut(veya eşit ağırlıkta iki adet). Böyle olunca routing tablosunda belli olmayan bir paket, varsayılan ağa geçidine(default route) gönderilir.

Bunu dışarıdan gelen paketleri, geldiği kapıdan geri göndermeniz,
içeriden çıkacak paketleride çıkmasını istediğiniz kapıdan çıkartmanız gerekli.

Sorunun çözümü,

http://lartc.org/lartc.txt
4.2. Routing for multiple uplinks/providers
anlatılmış. Kısa ve öz olarakta aşağıdaki ip ucunda bulabilirsiniz.

http://linux-tips.org/article/71/routing-packets-back-from-incoming-interface