2011/8/3 Uğur Engin <m...@ugurengin.com>

> Merhaba Arkadaslar,
>
> Aramizda, "Bacula veya Amanda" gibi network uzerinden backup alabilme
> yetenegine sahip bir community backup yazilimi kullanip
> hyper-v uzerinde calisan vm'lerin backup'ını alan kimseler var mı?
> Amanda ve Baculayi arastirdim. Normalde, Win Server 2008 R2 OS uzerine
> kurulan bir agent ile
> centralize linux makine uzerinden backup alabildigi bilgisini edindim.Fakat
> cluster ortamında calisir vaziyette bulunan
> virtual makinalarin vhd dosyalarini da yedekledigi konusunda net bir
> bilgiye ulasamadim.
> [...]
Merhaba,

Hyper-V ortamında çalışmakta olan sanal makinaların (VHD seviyesinde)
yedeklenebilmesi için kullanılacak yedekleme ürünün VSS desteği içermesi
(Hyper-V Writer ile konuşabilmesi) gerekiyor.

Yazdıklarınızdan anladığım Hyper-V ortamınızın cluster yapıda olduğu (CSV)
şeklinde... Bu durumda yedekleme yazılımının CSV desteği içermesi de
gereklidir. CSV ortamında yedeklemede ilgili Hyper-V host'un CSV'yi
sahiplenmesi gibi durumlar söz konusudur.

Çok büyük ihtimalle ticari bir yazılım ile ihtiyacınız karşılanabilir.

Bahadir.