05-04-2012 23:37 tarihinde, Osman Yozgatlioglu yazdı:
> Şöyle birşey yapsam;
> Gelen mailleri bir mail gateway olarak yapılandırdığım üçüncü bir
> postfix'le karşılasam ve herhangi bir süzme yapmadan diğer iki sunucuya
> birden göndersem.
> Böyle bir yapı kurabilir miyim?

eğer mail sunucunda çok radikal bir değişiklik yapmayı planlamıyorsan
bence eski makinanın MX priority'sini 10, yenisini 5 olarak ayarla -yani
yenisi öncelikli olacak-, eskiyi de olduğu gibi bırak. yenisinde bir
arıza oluşursa, otomatikman eskisi mailleri yakalayacak ve mail kaybın
olmayacak.

daha sonrasında ise eski makina olduğu gibi çalışsın, biraz zahmetli
olacak ama yeni makinaya eski makinadaki mailleri fetchmail ile çektirip
işle.

ama benim naçizane tavsiyem şu; çalışıyorsa kurcalama.

--
Omer Barlas
o...@barlas.com.tr