http://unalyilmaz.wordpress.com/2013/01/02/ubuntu-terminal-server-ve-uzak-ma
saustu-sunucusu/

daha önce bende test amacıyla, bu konu üzerinde çalışma yapmıştım

From: linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr
[mailto:linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr] On Behalf Of Necati BAYAR
Sent: Friday, March 22, 2013 11:18 AM
To: linux-sunucu
Subject: [Linux-sunucu] Linux terminal server

arkadaşlar  şöyle birşeye ihtiyacım var.
Sistemimde bulunan cihazlara tekbir noktadan erişmek için
Bir tane linux makina kurup
Üzerine microsoftun terminal server'ı gibi birşey kurmak istiyorum. Vnc
server benzeri
10 kişi aynı anda  bu server'a uzaktan bağlanacaklar ve bu server üzerinden
başka cihazlara http , ssh, telnet gibi bağlantılar yapmak istiyorum.

Bunun için nasıl bir yapı ve hangi programları kullanmam gerekir. Lisanslı
programda olur