Muhtemelen aşağıdaki script işinizi görecektir.

#!/bin/bash
#http://www.yardimmerkezi.net

#VERITABANI ADI
MyDB="sunucuadı"
#KULLANICI ADI
MyUSER="kullanıcıadı"
#SIFRE
MyPASS="sifre"
#SUNUCUADI
MyHOST="localhost"

mysqldump -u$MyUSER -h$MyHOST -p$MyPASS $MyDB > backup/test.sql
cd backup
tar -czvf test.tar.gz test.sql
rm -rf test.sql
ftp -inv ftpsunucuadı << EOF