Arkadaşlar ;
gurcan beyin söyledigi rescude cd ile sistemi açtım gparted programı ile
çok kolay bir şekilde partitionu büyüttüm. Daha önce büyütememin sebebi
şuymuş  benim kullandıgım disk bölümünden hemen sonra swap bölümü geliyordu
swap'ı sildikten sonra boş alanla kullandıgım yeri kolayca
birleştirebildim. birleşim işleminden sonra swap'ı tekrar oluşturdum. Benin
bütün diskim / mount durumundaydı birde swap vardı başka bölümlerde olsa
kaldırılamayacak ozaman nasıl yapardım bilemiyorum.