Merhaba,

RHEL 6.5 dağıtımı yüklü bir sunucu üzerinde fiber channel ile sunucuya
bağlanmış LTO4 scsi tape drive ları barındıran bir tape kütüphanesi
mevcut.

mt-st paketi ile birlikte gelen stinit komutnu kullanarak,
/etc/stinit.def dosyasındaki yapılandırmayla scsi tape driveları
initialize ediyorum. /etc/stinit.def dosyasının içeriği aşağıdaki
gibidir.

[root@sunucu device]# cat /etc/stinit.def
manufacturer="XXX" model = "YYYYY" {
scsi2logical=1 # Common definitions for all modes
can-bsr can-partitions auto-lock
# Definition of modes
mode1 blocksize=0 compression=1
mode2 blocksize=1024 compression=1
mode3 blocksize=0 compression=0
mode4 blocksize = 1k compression=0 }
}

Ardından stinit komutunu çalıştırıyorum ve komut başarıyla
çalıştırılıyor. Çıktısı aşağıdadır. Çıktıda sadece 2 aygıta ait
bilgileri ekledim. Diğer aygıtlarlarla ilgili bilgiler benzer nitelikte.

[root@sunucu device]# stinit -v -v
Trying to open database '/etc/stinit.def'.
Open succeeded.

stinit, processing tape 0
Mode 1, name '/dev/nst0'
Mode 2, name '/dev/nst0l'
Mode 3, name '/dev/nst0m'
Mode 4, name '/dev/nst0a'
The manufacturer is 'XXX', product is 'YYYYY', and revision 'ZZZZ'.
Mode 1 definition: scsi2logical=1  can-bsr can-partitions auto-lock
blocksize=0 compression=1
Mode 2 definition: scsi2logical=1  can-bsr can-partitions auto-lock
blocksize=1024 compression=1
Mode 3 definition: scsi2logical=1  can-bsr can-partitions auto-lock
blocksize=0 compression=0
Mode 4 definition: scsi2logical=1  can-bsr can-partitions auto-lock
blocksize = 1k compression=0

stinit, processing tape 3
Mode 1, name '/dev/nst1'
Mode 2, name '/dev/nst1l'
Mode 3, name '/dev/nst1m'
Mode 4, name '/dev/nst1a'
[...]

stinit, processing tape 14
Initialized 14 tape devices.

Gördüğünüz gibi stinit.def dosyasında mode 1 için compression enabled
durumda ve başarıyla başlatılmış durumdalar.
Sonrasında /dev/nst3 aygıtna bir tape yerleştiriyorum ve aşağıdaki
komutu çalıştırıyorum.

[root@sunucu device]# tapeinfo -f /dev/nst3
Product Type: Tape Drive
Vendor ID: 'XXX     '
Product ID: 'YYYYY     '
Revision: 'ZZZZ'
Attached Changer API: No
SerialNumber: '0009873344'
MinBlock: 1
MaxBlock: 16777215
SCSI ID: 3
SCSI LUN: 0
Ready: yes
BufferedMode: yes
Medium Type: 0x48
Density Code: 0x46
BlockSize: 0
DataCompEnabled: no
DataCompCapable: yes
DataDeCompEnabled: yes
CompType: 0x1
DeCompType: 0x1
BOP: yes
Block Position: 0
Partition 0 Remaining Kbytes: -1
Partition 0 Size in Kbytes: -1
ActivePartition: 0
EarlyWarningSize: 0

Stini compression enabled olarak initialize etmesine rağmen
DataCompEnabled satırında görüleceği gibi compression disabled olarak
görünmekte.
Yine aynı paketle (mt-st) beraber gelen mt komutunu kullanarak
compression'ı aktifleştirebiliyorum. Fakat stinit i tekrar
çalıştırdığımda yine DataCompEnabled: no oluyor.

[root@sunucu device]# mt -f /dev/nst3 compression 1
[root@sunucu device]#
[...]
DataCompEnabled: yes
[...]

Sorularım:
1) Compression'ı stinit ile nasıl aktif hale getirebilirim?
2) Scsi tape drive mode ları arasındaki farklar nelerdir? Özellikle
nst1a nst1l nst1m aygıtlarındaki a,l,m harflerinin açılımları
nelerdir. Şunu diyebilirsiniz "google'a niye sormuyorsun?". Aradım
bulamadım.
3) Compressed veri yazmak istersem density değerini de değiştirmem
gerekli mi? Doğru density değerini nasıl bulabilirim? Dell marka
Ultrium4 kartuş kullanıyorum.

İyi çalışmalar