Merhaba

Ubuntu Server 12.04.04 yüklü bir makinem var. Üzerinde iki adet ethernet
kartı mevcut. eth1'i internet çıkışı, eth0 ise dhcp server ile iç ağda
kullanmak istiyorum.

/etc/interfaces dosyam aşağıdaki gibi

auto lo
iface lo inet loopback

auto eth1
iface eth1 inet static
address 192.168.1.100
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

auto eth0
iface eth0 inet static
address 192.168.2.1
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.100

DHCP sunucuşunu kurdum /etc/dhcp/dhcpd.conf dosyamın konfigürasyonu

default-lease-time 600;
max-lease-time 7200;

subnet 192.168.2.0 netmask 255.255.255.0 {
 range 192.168.2.10 192.168.2.200;
 option routers 192.168.2.254;
 option domain-name-servers 8.8.8.8;
 option domain-name "server.local";
}

yine /etc/default/isc-dhcp-server dosyamda ise eth0 arayüzü ayarlanmış
durumda

INTERFACES="eth0"

dhcp serverda herhangi bir sorun olmadan çalışıyor ve bağlanan makinelere
ip adresi veriyor.
bağlı makineler birbirlerine ve 192.168.2.1 adresine yani eth0 arayüzüne
ping atabiliyorlar.

iptables üzerinde route eth0'dan gelen isteklerin eth1 üzerinden internete
çıkışlarını yapabilmeleri için

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j MASQUERADE
iptables -A FORWARD -i eth0 -j ACCEPT

komutlarını girdim ancak halen clientlar ile internete erişimi
sağlayabilmiş değilim...

önerisi olan ya da bak burada şu hatayı yapmışsın diyerek hatamı düzeltecek
arkadaşlar yardım edebilirlerse çok makbule geçecektir.

şimdiden zaman ayırıp cevap yazan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.