Yakın zamanda bir VPS CentOS sunucu kiraladım. Sistem üzerinde oynamalar
yaparken farkettim ki Selinux yüklenmiyor.

Ayar dosyasında ise selinux durumu 'enforcing' olarak belirlenmiş fakat
arkadaş ısrarla yüklenmiyor.

Biraz araştırmadan sonra sorunun Kernel güncellemeleri ile ilgili
olabileceğini okudum. Tabi boot loader üzerinde de düzenlemeler yapmak icab
edebiliyormuş. Gel gelelim boot loaderin ne olduğu konusunda en ufak bir
fikrim yok. Grub ile ilgili kırıntılar var ama grub.conf dosyası ortalıkta
yok.

Hangi boot loader var öğrenmek için şöyle bir komut gördüm:

'fdisk' ile bölümleme tablosuna bakayım dedim hiçbirşey listelemedi. Mtab
bilgilerine göre hangi device'a bakmam gerektiğini öğreneyim dedim, ama
mtab aşağıdaki gibi ve / mount point olarak /dev/simfs görünüyor. Tabi
yukarıdaki komut o device için çalışmadı.

Partition tablosu (mtab'a göre):

    /dev/simfs / simfs rw,relatime 0 0
    proc /proc proc rw,relatime 0 0
    sysfs /sys sysfs rw,relatime 0 0
    none /dev devtmpfs rw,relatime,mode=755 0 0
    none /dev/pts devpts rw,relatime,gid=5,mode=620,ptmxmode=000 0 0
    none /dev/shm tmpfs rw,relatime 0 0
    none /proc/sys/fs/binfmt_misc binfmt_misc rw,relatime 0 0

Her neyse,  bu şekilde, nereden araştırmaya başlayacağımı bilemedim.
Selinux'u hayata döndürmek için neler yapmam lazım herhangi bir fikri olan
var mı?

Sunucu için kısa bilgi:

i386 GNU/Linux