On Thu, Sep 11, 2014 at 06:14:51AM -0700, Bedreddin ŞAHBAZ wrote:
> Çok teşekkür ediyorum ilginiz için. Ne yapılması gerektiğini üç aşağı beş
> yukarı bilsem de ustaca çözümler için öneri almak iyi olacak diye düşündüm.
> Değerlendirmeniz aydınlatıcı oldu benim için. Peki şu makaledeki yedekleme
> metodu için ne düşünürsünüz, uygulayan oldu mu acaba listede hiç?
>
> http://www.syslogs.org/mysql-high-availability-setup-drbd-pacemaker-corosync/#DRBD

DRBD iyidir ama dikkatli kurmanizi oneririm.  Split brain yasarsaniz,
downtime yasamamak icin kurdugunuz HA sistemi, size daha cok downtime
yasatabilir.

Database icin drbd kullanmayi tercih etmiyorum genelde (Doruk'un
emailine bakin).  Ama kendi replikasyon protokolu olmayan uygulamalar
icin sorunsuz kullandigim oldu.

Mysql HA icin son zamanlarda galera kullaniyoruz.

--
Eray