> Proxmox ile sanallaştırmayı öğrenmeye çalışıyorum. İnternetten de
> baktığımda tezat yorumlar olduğunu gördüm. Hangi sistemi kullanmalıyım?
> Öncelikle windows hiç kurmayacağımı ve Linux veritabanı ve dosya
> sunucularını proxmox'a taşımak istediğimi belirtmeliyim. Linux sunucular
> için hangisini önerirsiniz? Şu anda 3GB RAM ve 1TB diski olan basit bir
> makinada denemelerimi yapıyorum. Bunu da göz önüne almak gerekebilr
> belki?...

KVM gerçek sanalaştırma yaptığından bunu seçmeniz çok daha doğru
olacaktır. Tabi kaynakları dedike vermek zorunda olacaksınız.
Sanalaştırmada en önemli unsur kaynak planmasıdır. Ne kadar zamanda ne
kadar kaynak ihtiyacı olabileceğine karar verip, kaynaklarınızı ona
göre set etmeniz "eyvah" durumlarının önüne geçecektir. Ayrıca acizane
tavsiyem SAN yapı kurmaya gücünüz yoksa en azından raid10 çalışan bir
storage  yapısı kurup bunuda en az gigabit sw. ile sanalaştırma
yapcağınız host iscsi ile bağlanak akıllıca bir çözüm olacaktır. Hatta
active-pasif interface olarak ethernetleri set etmekte iyi olacaktır.
Sanal disk imajları burada tutarsınız. İleriye dönük "failover
cluster" düşündüğünüzde yardımcı olacaktır. Ayrıca bulut sistemler bu
kadar ucuzlamışken ve çok da sunucuya sahip değilseniz bulut sistem
yatırımı düşünmek çok daha doğru olacaktır. Sonuç olarak bulut
üzerinde altyapının yönetimi sizde olmadığından "0" maliyetle
sisteminizi yönetirsiniz. Zaten uzun vade'de satın alınan sunucuların
eskimesi ekstra donanım ihtiyaçları derken sanalaştırma işkenceye
dönüşmesin. :)