Merhaba,

Tum sistemi / altinda toplamak iyi bir fikir degil, guvenlik ve is
surekliligi icin. En azindan inbox farkli bir part olsun ki disk doldugunda
Servis dursun is down olmasin, girip loglari tasirsin, Servis de ayaga
kalkar.

Normal sartlarda / ile home ve opt partlatini merge edebilirsin ancak boot
da bir ozellik kullaniyorsan mesela San boot, merge den sonraki ilk reboot
da sistem acilmaz, ozel bir durum yok ise merge edilebilir.

Kayhankayihan.com da root partition buyutme, lvm gibi bir search edersen
istedigin islemi anlatan bir icerik bulabilirsin.