Merhaba Samed Bey,

Yanıtınız için teşekkür ederim.

KVM üzerindeki Windows'a KVM'in VirtIO sürücülerini kurdunuz mu? VirtIO'yu
> disk için seçtiniz değil mi?

Windows sunucu kurulumunu yaparken VirtIO ile kurulum yaptım. Kurulum için
kullandığım komut aşağıdaki gibidir. Kurulum esnasında viostor driverını
seçtim. VirtIO iso dosyasını
https://fedorapeople.org/groups/virt/virtio-win/direct-downloads/stable-virtio/virtio-win.iso
bağlantısından indirdim.

qemu-img create -f qcow2 virtiowindows2012.qcow2 40G
sudo virt-install --connect qemu:///system --name VirtioWindows2012 --ram
4096 --vcpus 2 --network network=default,model=rtl8139 --disk
path=virtiowindows2012.qcow2,format=qcow2,device=disk,bus=virtio --disk
path=virtio-win2.iso,device=cdrom --cdrom
en_windows_server_2012_r2_x64_dvd_2707946.iso --vnc --vnclisten=0.0.0.0
--os-type windows --os-variant win2k8

Bir de KVM ile sanallaştırırken sanal sunucuya hangi model CPU'yu
> kullanmasını söylediniz? Testi sağlıklı karşılaştırmak için hem HyperV hem
> de KVM'in olabildiğince benzer ve hatta aynı CPU'yu kullanmasında fayda var.

Buradaki sorunuzu tam olarak anlayamadım. Sanal sunucu oluştururken
herhangi bir cpu modeli seçmedim. Ancak bahsettiğiniz fiziksel sunucudaki
model ise tamamen aynı iki farklı fiziksel sunucu kullandım. Hyper-V ve KVM
ile sanallaştırdığım fiziksel sunuculardaki CPU modelleri aynı.

Son nokta ise KVM hostu için herhangi bir optimizasyon yaptınız mı?

Her iki host üzerinde de herhangi bir optimizasyon yapmadım.

Teşekkür ederim.

gb