Merhaba,

Her biri için ayrı ayrı zone dosyası oluşturmadan url-list.txt dosyasındaki
alan adlarını tek bir dosyada toplayıp bunun da  named.conf’a dahil
edebilirsiniz. Tek bir dosyada topladığınız zone’larda aynı zone dosyasını
gösterebilirsiniz. Böylelikle dosya kalabalığı ve named.conf’un karmaşıklığı
ile uğraşmazsınız.

Kısaca;

İçeriğinde zararlı alan adlarını toplayacak bir dosya yaratıp bunu named.conf’a
include deyimi ile dahil edebilirsiniz. Dosya içeriği örnek olarak şu şekilde
hazırlanabilir.

/var/named/usom.alan

zone "odemevesorgusistemleri.com" IN {

     type master;

     file "/var/named/nx_alan";

};

zone "yapikredisubeislem.com" IN {

     type master;

     file "/var/named/nx_alan";

};

Tüm zone’larda aynı zone dosyasını kullanabilirsiniz. Bunun için yukarıdaki
file deyiminden sonra belirttiğiniz dosyada sorgulara boş cevap dönecek olarak
hazırlayacağınız zone dosyasını belirtebilirsiniz. Örneğin aşağıdaki gibi:

/var/named/nx_alan

$TTL 3600

@       IN      SOA     ns.example.com. hostmaster.example.com. (

                        1       ; serial

                        15M     ; refresh

                        10M     ; retry

                        1D      ; expire

                        1H )    ; minimum

                NS      ns.example.com.

Bundan sonrasında usom.alan dosyasına uygun formatta url-list.txt’den gelen
alan adlarını eklemeniz gerekiyor. Bunun için kısa bir bash betiği
yazabilirsiniz.

Sorun yaratabilecek bir konu wget ile aldığınız url-list.txt dosyasının satır
sonu karakterlerine bakarsanız ^M göreceksiniz. Dosya – kelime işlemi yaparken
sorun yaratabilir. Olası durumlarda göz önünde bulundurabilirsiniz.

Kolay gelsin,

İyi çalışmalar.

Berkay Tuncel