Mucip;

Bizde de çok fazla çizim dosyası var ve yoğun bir şekilde autocad
kullanıyoruz, katı modelleme dosyalarının çok daha büyük ebatlı
olduğunu biliyorum, o yüzden direkt samba üzerinden çalışmanı *hiç*
tavsiye etmiyorum, herhangi bir network kesintisi durumunda dosyalar
uçuyor ve çöp oluyor. Tavsiyem herkesin lokalde çalışıp, gün sonunda
veya gün içerisinde 2-3 saatte bir server ile dosya değiş tokuşu
yapması, hem yedeklemiş olursun hem de kesintilerden minimum
etkilenirsin.

Linux ile iyi derecede haşır neşir olduğunu biliyorum, o yüzden bence
freenas'a da ihtiyacın yok, eğer tek derdin samba ise ubuntu server
üzerine sambayı kurup, kullanıcı ayarlarını düzgün yapılandırırsan -ki
freenas'ta da bu iş çok kolay değil, tek avantajı bir arayüz olması-
pırıl pırıl bir sistemin olur. Samba ayarlarında da zoraki çöp kutusu
seçeneğini açarsan eski dosyaları da bir süre sunucuda tutuyor
olursun.

Kolay gelsin.

Omer Barlas
omer.bar...@gmail.com